Представники УЦРФІН долучилися до роботи круглого столу «Шляхи законодавчого врегулювання ринку Форекс-послуг в Україні»
28 квітня 2015 року в приміщенні Верховної Ради України відбувся круглий стіл «Шляхи законодавчого врегулювання ринку Форекс-послуг в Україні». Захід був організований у зв’язку із поданням законопроекту №2290 «Про діяльність Форекс-дилерів в Україні» з метою обговорення загальної концепції регулювання Форекс-ринку в Україні, зокрема визначення предмету регулювання, механізмів захисту прав та інтересів учасників ринку, приватних осіб-трейдерів та держави тощо.
В обговоренні взяли участь представники Форекс-бізнесу, зокрема, директор Асоціації УЦРФІН Олександр САХАРЕНКО та експерти компаній-членів Асоціації, представники органів державної влади, регуляторів, профільних комітетів Верховної Ради України, фахівці з фондового та фінансового ринку, біржової торгівлі, міжнародного права, представники громадськості та ЗМІ.
Основна дискусія розгорнулася навколо визначення юридичної природи послуг та торгових інструментів, що пропонують Форекс-компанії своїм клієнтам. У своїх виступах представники Форекс-брокерів зазначали, що інструменти, якими оперує Форекс-бізнес, належать до похідних фінансових інструментів (деривативів), а, відповідно, трейдерам надаються фінансові послуги із торгівлі деривативами. На думку представників Форекс-бізнесу, цей підхід є переважаючим у більшості країн з розвиненим сектором фінансових послуг, і тому відповідне регулювання в Україні повинно бути запроваджене у цьому ключі.
У своєму виступі Олександр САХАРЕНКО наголосив, що Асоціація УЦРФІН, до якої входять провідні Форекс-компанії України, виступає за імплементацію в Україні норм європейського законодавства у сфері фінансових інструментів та регулювання ринків фінансових послуг. Зокрема, мають бути адаптовані положення Директиви ЄС №2004/39/ЄС щодо регулювання ринків фінансових інструментів (MiFID) та Директиви MiFID-2 (№2014/65/ЄС), що набуде чинності 03 січня 2017 року. Директиви містять у собі широкий перелік похідних фінансових інструментів (деривативів), включаючи контракт на різницю (CFD) та інші інструменти, якими оперує Форекс-бізнес. Регулювання та ліцензування Форекс-діяльності також повинно відбуватися на основі визнаних європейських практик, включаючи механізми саморегуляції.
О. САХАРЕНКО, зокрема, нагадав, що зобов’язання імплементувати положення MiFID Україна взяла на себе згідно Угоди про Асоціацію з ЄС. «Таким чином, на думку УЦРФІН, найбільш оптимальним законодавчим актом, що регулюватиме Форекс-бізнес та імплементуватиме зазначені Директиви ЄС, може стати Закон України «Про похідні фінансові інструменти (деривативи)». Він повинен передбачити відповідні інструменти та механізми регулювання, зокрема у сфері Форекс-бізнесу. Необхідність ухвалення такого закону міститься у коаліційній угоді нинішнього уряду, а також у Основних засадах грошово-кредитної політики НБУ на 2015 рік», – зазначив директор УЦРФІН.
Тим не менше, експерти Асоціації УЦРФІН та її компаній-членів продовжать свою активну участь у всіх ініціативах із регулювання Форекс-бізнесу, зокрема над законопроектом №2290. Ключовим при цьому є відповідність прийнятого законодавства нормам ЄС та міжнародним зобов’язанням України.
Фото: www.minfin.com.ua